Turno 2
Yair.es, lunes 1 de marzo de 2010
Poesia a l'escola
Dilluns poètics. Una experiència enriquidora.
Turno 2 y 3 - 01/03/2010

El projecte va iniciar la seua marxa en el curs 2006/2007 i continua en l'actualitat havent-se incorporat el Col·legi Públic Antonio Sequeros de Benejúzar.
Li van preguntar a Borges: "¿para qué sirve la poesía?" I ell va respondre:"¿Para qué sirven los amaneceres?"

Desenvolupament del projecte

La idea dels "DILLUNS POÈTICS" neix de la inquietud per fer la poesia una mica propera, íntima i quotidiana.

En primer lloc ens vam fer una sèrie de preguntes per a què emprenem aquest camí? a qui volem fer arribar la nostra proposta? Com anem a portar-lo a terme?

El que pretenem amb aquesta iniciativa és acostar a totes les persones (professorat, alumnat, famílies, personal del centre, institucions, comerços, etc.) al món de la poesia en les seues diferents facetes, des de la més estesa i popular (la poesia que commou, que emociona) a unes altres que atenen a altres aspectes (musicalitat, ritme, joc de paraules, etc.).

Si volem animar a l'alumnat a jugar amb les paraules, a gaudir d'un poema, a embaladir les seues oïdes amb la música de les paraules no caldria començar primer animant als propis companys/as perquè posteriorment puguen, així mateix, transmetre aquesta passió als altres?

Per a poder portar a terme aquesta tasca ens constituïm com grup de treball ,"DILLUNS POÈTICS", dins del M.R.P. Escola d'estiu de les Terres del Sud del País Valencià. Fixem els dijous com dia de reunió per a seleccionar els poemes que considerem idonis per a cada setmana i anar dissenyant un projecte cada vegada més ambiciós, amb mires -com a continuació especificarem- més àmplies.

Una vegada constituïts com grup vam portar a terme una "tempesta d'idees" atès que cadascun de nosaltres teníem moltes i variades propostes i es tractava de connectar unes amb altres, donar-los coherència, temporalitzar-les i dissenyar la seua posada en pràctica.

Per descomptat tot ha de seguir un ordre i no podem pretendre començar la casa per la teulada, pel que vam pensar que el procés hauria de seguir els següents passos:

Fase 1: La paraula íntima
Fase 2: La paraula compartida
Fase 3: La paraula socialitzada.
Fase 4: La paraula en-xarxa-ada.  Si estàs interessat i vols saber més entra en el blog: http://dillunspoetics.livejournal.com/
@Yair.es - Dpto. de Matemáticas

IES La Nucía

LA NUCÍA

(Alicante)